A Z-generáció kezében a zöldebb jövő

Helyi hírek

Magyarországon az italos kartondobozok mindössze 23%-a jut el a szelektív gyűjtőkbe,
míg néhány európai országban ez az adat már 80%. Immár harmadik alkalommal indít
kreatív reklámfilm pályázatot az IKSZ, „ZöldenJobb.mp4” elnevezéssel, ahol horror,
tragédia és komédia műfajokban nevezhetnek a diákok. A pályázat szeretné ösztönözni a
13-19 éves korosztályt a szelektív hulladékgyűjtésre és felhívja figyelmüket az
újrahasznosítás fontosságára. A nyertest pedig az egész ország megismerheti, hiszen a
győztes kisfilmet több TV csatorna is sugározza majd a következő évben.


A zöldebb jövő is egy kis lépéssel kezdődik
Ahhoz, hogy jobbá tegyük a világot, néha nem kell más, csak egy elhatározás, ahogy a
szelektív hulladékgyűjtés esetében is. Ezzel a döntéssel ugyanis évente megközelítőleg 38.000
fát menthetnénk meg a kivágástól. Ezért is jött létre az Italos Karton Egyesülés edukációs
reklámfilm pályázata, amely kifejezetten a Z generációt szólítja meg. Az ő kreativitásuk és
elszántságuk ösztönzően hathat más korosztályra, szüleikre is
„Az elmúlt években beküldött reklámfilmekből kiderül, hogy a fiatalabb generáció már
tudatosabban figyel környezetére és ehhez a szelektív hulladékgyűjtés is hozzá tartozik. Az
italos karton hulladék értékes alapanyag, amelyből az újrahasznosítást követően is rengeteg
hasznos termék keletkezhet, de csak akkor, ha szelektíven gyűjtik” – mondta Baka Éva, az
Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója.
Horrorral, komédiával a környezetvédelemért
Az általános és középiskolás fiatalok egy 30 másodperc hosszú kreatív reklámfilm beküldésével
pályázhatnak, amelyben a szelektív hulladékgyűjtésre és az újrahasznosításra hívják fel az
ország figyelmét. A pályázók három műfaj – horror, komédia vagy tragédia – közül
választhatnak filmjük forgatásához, melyet bármilyen technikai eszköz segítségével
elkészíthetnek. A pályázók november 11-ig küldhetik el műveiket.
„A Z generáció máshogy közelíti meg azokat a problémákat, amelyek a jövőnket befolyásolják,
mint például a szelektív hulladékgyűjtés. Éppen ezért izgatottan várjuk az idei pályázati
anyagokat, minden olyan diáktól, akinek fontos környezete védelme és ezt szeretné megmutatni
videó formájában.” – mondta Fazekas Ildikó, az Önszabályzó Reklám Testület igazgatója, a
szakmai zsűri tagja.
Rajta kívül például Dudás Balázs díjnyertes filmrendező is bírálja a pályaműveket. Az általuk
kiválasztott első helyezett nyereménye a GoPro kamera mellett az a megtiszteltetés, hogy
reklámfilmjét a TV képernyőjén is láthatja majd az ország. A közönségszavazás díjazottja pedig
értékes fotós és filmes eszközökkel gazdagodik majd.