Az Oscar-hét továbbra is sok izgalmas eseményt tartogat a filmrajongók számára. A tegnap este Los Angelesben, az Amerikai Filmakadémia Múzeum falai közt megtartott hivatalos Oscar-panelbeszélgetés különleges betekintést adott az idei Legjobb film kategória jelöltjeinek kulisszái mögé. Helyszíni tudósítónk, Virág Vida, élőben követte az eseményeket.
A beszélgetés egyedi perspektívából mutatatta be a filmkészítés hátterét, mert a szakma bennfentesei, a producerek meséltek azokról a kihívásokról, inspirációkról és sikerekről, amelyek az év legjobb filmjeinek létrejöttét formálták.
Az este egyik legérzelmesebb pillanata a ‘I Am Still Here’ produceréhez, Rodrigo Teixeira-hoz fűződött, aki őszintén beszélt arról, hogy a filmhez mély, személyes kapcsolt is köti, hiszen egy édesapja elvesztésének fájdalmát dolgozza fel, amelyen ő maga is átment. A brazil producer ezután arra hívta fel a figyelmet, hogy itt, az Oscar-beszélgetés színpadán, az Egyesült Államokban különösen fontos kimondani azt most, hogy „Mindannyian amerikaiak vagyunk”, hiszen a latin-amerikaiak is amerikaiak. Hangsúlyozta, hogy „Ez nem politika, hanem család. Mindannyian egy család vagyunk, és erről szól ez a film is.” – mondta.
A filmfinanszírozás az egyik legnagyobb akadály a filmkészítésben, és a Nickel Boys producere, Joslyn Barnes elárulta, milyen nehéz volt beindítani a projektet. „Volt egy visszatérő vicc közöttünk, hogy ezt a filmet úgysem fogja senki finanszírozni” – mondta. Bár az alkotás egy kritikailag elismert könyv alapján készült, mégis szkepticizmussal találkozott – hiszen nem minden remek könyvből lesz nagyszerű film.
A Dűne: Második részének producere, Tanya Lapointe egy másik szemszögből közelítette meg a filmkészítést, elárulva, hogy pályafutását újságíróként kezdte. Szerinte a határidők szorítása az újságírásban tökéletes felkészülést jelentett a filmkészítés kihívásaira. „A hírek világában 18:00-ra készen kell lenned. A filmiparban ugyanez a helyzet – nincs kifogás, a határidőt tartani kell. Minden nap.”
Eközben The Subtense rendezője, írója és producere, Coralie Fargeat arról beszélt, milyen nagy kihívást jelentett, hogy ez a film nem csak feminista, hanem ráadásul horrorfilm is. Nemcsak a műfaji határok feszegetése, hanem az üzenet és a rendezői vízió megtartása is komoly akadályokat gördített az útjába. „Fontos volt számomra, hogy én magam legyek a producer, mert minél nagyobb az irányításom a projekt felett, annál jobban tudom megvalósítani a víziómat” – fogalmazott.
Már csak néhány nap van hátra a 97. Oscar-gáláig, és az izgalom egyre fokozódik. Az eseményre magyar idő szerint március 3-án, helyi idő szerint 01.00-kor kerül sor, ahol ezek a történetek – és a mögöttük álló filmek – végre reflektorfénybe kerülnek.
– Vida Virág –