Lázár János azt mondta, erről előbb meg kell állapodni a város önkormányzatával.
Újabb fejlesztések, illetve folyamatban lévő tervek megvalósítását ígérte Lázár János. Az ígéreteket az Építési és Közlekedési miniszterrel egy makói rádióban folytatott beszélgetés alapján a vg.hu ismertette.
A legfontosabbak:
- Berettyóújfalú és Békéscsaba között a 47-es út négysávossá alakítása.
- Négysávos lesz az algyői Tisza-híd, amely Szeged és Hódmezővásárhely között van.
- Négysávos utat vezetnek Hódmezővásárhely-Orosháza-Békéscsaba-Debrecen között.
- A Szeged és Debrecen közötti út Mezőberényig van rendben, onnan járhatatlan, azt is meg kell csinálni.
- Kecskemét és Békéscsaba között is lesz egy négysávos út.
- Algyőnél fejlesztik a kerékpáros közlekedés lehetőségét, mintegy két kilométer hosszan, azután az Algyő-Hódmezővásárhely és a Szeged-Hódmezővásárhely közötti útszakasz is elérhető lesz kerékpárúton.
- A Nagyfán működő börtön megközelítésén is javítani kell, mert ennek a jelentősége megnőtt a migráció kezelése kapcsán. Az oda vezető utat az algyői hídtól szintén felújítják.
Szeged és Hódmezővásárhely Lázár János szerint a jövőben össze fog nőni és ikerváros lesz, annak minden gazdasági, politikai és társadalmi következményével. Elmondta, hogy egy új szegedi Tisza-híd előkészítése is folyik, ennek az a feltétele, hogy legyen megállapodás a szegedi önkormányzattal a városba tervezett gazdasági fejlesztésekről.
A harmadik, avagy déli hídnak is nevezett új Tisza-hidat Orbán Viktor miniszterelnök többször is beígérte az elmúlt évtizedekben:
- először az 1998-as miniszterelnöki kampányában,
- 2002-ben újra,
- 2010 szeptemberében megint,
- 2017-ben a Modern Városok Program keretében Orbán ismét új hidat ígért Szegednek.
Ennek ellenére még csak a tervezés előkészítéséig jutottak el. Legutóbb, két hónapja éppen Lázár János közölte, hogy a kormány nem ad pénzt az állami feladatkörbe tartozó hídépítésre.
Lázár azt is elmondta, hogy a mohácsi új Duna-híd kivitelezését már elrendelte.