Catl akkumulátorgyár Debrecen

Nem csak a vízfelhasználás miatt aggályos a CATL akkumulátorgyára – Debreceni civilek egyéb veszélyekre figyelmeztetnek

Helyi hírek

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal mint környezetvédelmi hatóság a Contemporary Amperex Technology Hungary Kft. kérelmére 2022. november 30-án összevont környezeti hatásvizsgálati és egységes környezethasználati engedélyezési eljárás indított, amelynek keretében 2023. január 20. napján 10 órától közmeghallgatást tart. A közzétett felhívásban tájékoztatta arról a közvéleményt, miszerint kérdéseket és észrevételeket lehet tenni.

A Civil Fórum Debrecen Egyesület úgy ítéli meg a korábbi közmeghallgatás tanulságait levonva, hogy a debrecenieknek kell megadni a lehetőséget véleményük elmondására, ezért kérdéseinket és észrevételeinket írásban terjesztjük elő a mai napon.

Mint írják, a kérelemnek, valamint annak kiegészítésének vizsgálatára a témában jártas szakértőket kértek fel, akiknek észrevételei alapján összefoglalták álláspontjukat.

Szüksége van Debrecennek a kínai CATL akkumulátorgyárára?

Eredmény

Betöltés ... Betöltés ...

Az álláspontjuk változatlan: a hatósági előírásoknak való megfelelés nem pótolhatja a debreceniek többségének támogatását.

Az egyesület leszögezi, észrevételeik nem a hatóság iránti közbizalom gyengítésére irányulnak, bíznakk független döntésükben, de több olyan megállapítást is látnakk a kérelemben, amelyek aggályosak.

Nem a teljesség igényével, de szeretnénk kiemelni, hogy a kínai beruházó cég többször módosította vízigényére vonatkozó adatait, így javaslatot tettünk arra, miszerint a hatóság lehetőség szerint alkalmazzon összehasonlítást és kérje be a németországi hasonló üzem fogyasztási adatait. A benyújtott kérelem tartalmazza, hogy a telephely várható forgalma napi 350 db nyerges vontató melynek 80 %-a nappal érkezik, illetve napi 1291 db személygépkocsi, amelyek üvegházhatású gáz kibocsátásának kiszámítása és feltüntetése hiányzik az anyagból

– emeli ki a Civil Fórum Debrecen Egyesület.

Rámutatnak, szintén tartalmazza a kérelem, hogy a gyár gázkazánjainak éves CO2-kibocsátása 288.000 tonna, amely több mint Debrecen 2019 évi teljes közlekedésének CO2-kibocsátása. Ezzel a város által elfogadott klímastratégiában megjelölt üvegházhatású gázkibocsátás csökkentése helyett 28 %-al növekszik az.

Ezért hiányoljuk annak közlését, hogy a kínai cég ezt milyen módon kívánja ellentételezni? A telephelyen tervezett zöldfelületi arány erre nem elegendő

– írja a civil egyesület, hozzátéve, sajnálatukat fejezik ki amiatt, hogy a kínai akkumulátorgyár bejelentése óta kizárólag a vízigénnyel kapcsolatos aggályokra próbálnak válaszokat keresni, miközben figyelmen kívül hagyják az egyéb, jelentős környezeti hatásait, valamint a külföldi munkavállalók ingatlanvásárlásai miatt felmerülő problémákat.

Friss hírek a CATL-gyár ügyével kapcsolatban:

A TIVIZIG nyugtatja a lakosságot Civaqua és CATL-ügyben

Intő jel Debrecennek? Betemették a kutat, ami megmutatná, hogy mérgezi-e környezetét a gödi akkumulátorgyár