Nem az autók számának csökkentése a reális cél Budapesten

Helyi hírek

A Galvani híd lehetőséget ad Budapest belvárosa élhetőségének javítására, ennek kiaknázása nem függ a dugódíjtól, anélkül is elérhető – mondta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) igazgatója a Népszava szombati számában megjelent interjújában.

Vitézy Dávid rámutatott, egyelőre nem az autók számának csökkentése a reális cél, csupán a növekedés megállítása.

Ha igaznak bizonyulnak az előrejelzések, akkor az elkövetkező évtizedben debrecennyi ember költözik a fővárosba és az agglomerációba. Ha ehhez mindenki megveszi az első és a második autót, akkor Budapest közlekedhetetlenné válik – mondta.

Vitézy Dávid kiemelte: ennek a trendnek a megfordítására készül a BFK, többek között a budapesti agglomerációs vasútfejlesztési stratégiával.

A fővárosnak járó európai uniós forrásokról szólva azt mondta: Budapest és a régió nem lehet vesztese a következő ciklusnak. Egyelőre nincsenek végleges projektlisták, így korai arról beszélni, hogy mire mennyi jut – tette hozzá.

A helyére kerül a Déli összekötő vasúti híd új, harmadik vágányának utolsó hídeleme

“Azt számonkérni a kormányon, hogy miért nem az önkormányzat dönt arról, hogy a közlekedési nagy projektekre mennyi uniós forrás jut, tévút.

Erről mindig is az aktuális kormányok döntöttek, akár Gyurcsány Ferenc vezette, akár Bajnai Gordon, akár Orbán Viktor” – fogalmazott Vitézy Dávid megjegyezve: ez minden uniós tagállamban így van.

(MTI)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük