A helyére kerül a Déli összekötő vasúti híd új, harmadik vágányának utolsó hídeleme

Helyi hírek

Rövidesen helyére kerül az új vasúti híd utolsó darabja és kezdődhet a meglévő két híd cseréje. A hídra vezető vágányok teljes felújításával és az új állomások kiépítésével lesz majd teljes a Déli Körvasút kiépítése – tette közzé Vitézi Dávid a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Az új harmadik vágány elkészülte után a ma meglévő két híd cseréje történik meg, egymás után. A hídelemeket a Dunán úsztatják fel, úszódaruk helyezik emelőszerkezetre és alulról emelik be a helyére.

Az új hídszerkezeten vezet át majd a Déli Körvasút harmadik vágánya idén tavasztól. Ezt követően a meglévő két hidat is újra cseréli a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
által megbízott kivitelező, a Duna Aszfalt 2022-ig.

Nyitrai Dávid, BFK

A munkák révén nem csak kicseréljük a régi, rossz állapotú vasúti hidakat, hanem 2-ről 3 vágányosra bővítjük a körvasutat. Erre szükség is van: nem csak a legfontosabb transzeurópai korridor és dunai átkelési pont ez, hanem a budapesti elővárosi forgalomban is egyre nagyobb szerepet kap a jövőben a Déli Körvasút – teszi hozzá Vitézi.

A Déli Körvasút fejlesztése lehetővé teszi, hogy olyan vonatokat lehessen indítani, amelyek például Székesfehérvártól Hatvanig járhatnak, összekapcsolva nem csak a régiót, de megteremtve a Budapest elővárosai és külső kerületei között is a kapcsolatot – ehhez a beruházás nélkül ma a kapacitás és a Budapesten belüli új megállók is hiányoznak.

A Déli Körvasút fejlesztésének köszönhetően új megállók épülnek, ezek az eddig hiányzó metrócsatlakozást is biztosítják majd Kelenföldön a 4-es, a Népligetnél a 3-as és a reményeink szerint a Közvágóhídnál a hévek fejlesztésével létrejövő jövőbeni 5-ös metróhoz, ezáltal az itt közlekedő vonatok teljes értékű kapcsolatot adnak mindenkinek, akik a budapesti belvárost, vagy szinte bármelyik budapesti célpontot keresik. A Déli Körvasút fejlesztése azonban ezen túlmenően az agglomerációból érkező vonatok sűrítéséhez is hozzájárul, mivel ma a legszűkebb kapacitást épp a fejpályaudvarok jelentik.

Nyitrai Dávid, BFK

A Déli Körvasúton a nyugatról Székesfehérvár, Tatabánya, Pusztaszabolcs felől érkező elővárosi vonatok Budapest fontos csomópontjain át továbbhaladhatnak Cegléd, Pécel, Gyömrő vagy akár a személyforgalom előtt tavaly újból megnyílt külső körvasúton át Újpest – Óbuda felé. A terv az, hogy óránként minimum 6, de sikeres megvalósítás esetén akár csúcsidőben óránként 8-10 darab elővárosi személyvonat közlekedjen itt irányonként, metró gyorsaságú új kapcsolatok tucatjait nyitva az agglomeráció, a külső kerületek és Budapest fontos célpontjai között – olvasható a közleményben.