Egyre többen vesznek színházjegyet, főleg Budapesten – a Bónusz Brigád lett a legnagyobb online kulturális marketplace

Helyi hírek Kultúra

Évről évre nő a kulturális eseményekre járók száma Magyarországon, az
EU többi tagállamához képest arányaiban hozzávetőlegesen kétszer többet költünk színházjegyre. Erre a
megnövekedett igényre reagálva a Bónusz Brigád több mint 2000 új kulturális élmény kínálatával nyitja a
2019/20-as színházi szezont: ugyanis mostantól utazások, vacsorák, különleges programok mellett
színház-, fesztivál-, koncert- és cirkuszjegyek is vásárolhatók az oldalon. Jelenleg összesen 96 színház
több mint 1100 színielőadására találunk jegyet az oldalon. A jegyvásárlás beleszámít a hűségprogramba
és 5000 forint feletti összegnél 1000 forint ajándék egyenleg jár. A Brigád ennyivel ad többet a konkurens
jegyértékesítőknél.


Eddig csak korlátozott számban voltak elérhetőek Magyarország piacvezető bónuszos oldalán a színházi, zenei
és egyéb kulturális ajánlatok – ennek mostantól vége, ugyanis augusztustól más kulturális események mellett
közel 1200 színházi előadás és több mint 600 koncert, zenei esemény is elérhető a Bónusz Brigádon.
Gyakorlatilag az összes hazai színház és koncertterem ajánlata felkerült az oldalra, a színházi és egyéb
események jegyadatait a Bónusz Brigádon élőben követhetjük, így naprakészen, csakis a valóban rendelkezésre
álló jegyek között lehet válogatni.
„A Bónusz Brigád a vásárlókért jött létre, azt követjük amit a brigádosok kérnek. Egyre töben keresik nálunk a
koncerteket és a színházi élményeket, így már akár a Vígszínházba, a Müpába, a Fővárosi Nagycirkuszba
vagy az A38-ra is el tudjuk vinni a vásárlóinkat, hogy csak pár kedvencet említsek a több mint 2 700 kulturális
ajánlat közül” – mondta Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója. „Reményeink szerint az év végéig
egyre több magyar vásárol majd jegyet a brigádon, szeretnénk a jövő év végéig 20 ezer jegyet eladni.
Középtávon 10 százalékkal szeretnénk növelni a bevételünket a kulturális ajánlatoknak köszönhetően. A
Bónusz Brigád 9 éves történetének legnagyobb ajánlatbővítésén vagyunk túl: Magyarország legnagyobb
online kulturális marketplace-évé váltunk, bízunk benne, hogy azokat az online vásárlókat is elérjük akiket
eddig nem sikerült.
A KSH adatai szerint évről évre nő a színházba járók száma: míg 2010-ben még évente országosan 4,5 millió
színházlátogatást regisztráltak, addig 2015-ben már 6,7 milliót és 2017-ben ez a szám már közel 8,4 millió volt.
Folyamatosan nő tehát a kultúra iránt érdeklődők száma, ezért döntött úgy a piacvezető kuponos értékesítéssel
foglalkozó oldal, hogy felveszik kínálatukba a kulturális élményeket is. Budapest abszolút élen jár a
színházlátogatások számában, itt 2016-ban 1000 főre évente közel 2700 színházlátogatás jutott. Ez a Bónusz
Brigád vásárlási adatain is látszik: a vásárlók 70 százalékát Budapest és vonzáskörzete adja. Második a sorban a
nyugat-dunántúli régió, ahol ezer lakosra 465 színházlátogatás jut. Érdekes módon a legkevesebben Pest
megyéből járnak színházba, itt 1000 emberre mindössze 138 színházi eseményt regisztráltak.
A Bónusz Brigádon egy vásárló átlagosan 2,5 jegyet vásárol, a kulturális élményt vásárlók kosárértéke 15
ezer forint. A jegyvásárlók kétharmada nő, 55 százalékuk az aktív, 25-44 éves korcsoportból kerül ki. A jegyek
80 százalékát több, mint hét nappal az adott rendezvény előtt vásárolják, ezen belül óriási a szóródás: vannak
nagy koncertek, ahol az értékesítési ciklus egy évnél is hosszabb, és egyre jellemzőbb az utolsó pillanatos, last
minute döntés a jegyvásárlásban.
Az Eurostat adatai szerint a magyarok az Európai Unió más tagállamaihoz képest kiemelkedően sokat költenek
kultúrára, átlagosan a GDP 2,1 százalékát, ebben az összes tagország mögöttünk kullog. A KSH adatai szerint
a nők szabadidejük 0,8, a férfiak 0,7 százalékát töltik színházi szórakozással.