Több civil Facebook-csoport képviselői adtak át petíciót a MÁV-nak szerdán – írja az Index.
Az utasok elsősorban a Budapest-Cegléd-Szolnok vonalon, illetve más agglomerációs járatokon tapasztalt minőségromlást kifogásolják.
A felsorolt problémák között van a késések, a légkondi hiánya és a személyzet viselkedése is.
A mávosok a helyzetek 90 százalékában totálisan tájékozatlanok, sőt, még kikérik maguknak, ha az utas kérdezni mer tőlük, merthogy ők sem tudhatnak mindent (a gyakorlatban: soha semmit). Nem tudjuk, ez miért van így, minden normális munkahelyen elvárás ugyanis, hogy aki a cég ruháját viseli, az felelős is a magatartásával a cég valamilyen szintű működéséért. A kiinduló állomásokon is gyakoriak az egymásnak ellentmondó információk, a hangosbemondó nem hallható, ha valaki már felszállt a vonatra, és elenyésző alkalommal fordul elő, hogy a kalauz végigmenjen és tájékoztassa a vonaton ülőket a várható indulásról és egyéb körülményekről.
– idézett az utasok panaszáradatából az Index.
A petíció végén leszögezik: ha nem javulnak az utazási feltételek, demonstrációt sem tartanak kizártnak.
A MÁV azt közölte,
mintegy 6 milliárd forintot csoportosítanak át MÁV belső forrásból, hogy mások mellett a Köki és a Nyugati közötti kritikus szakasz állapotán javítsanak.
Emellett hamarosan jönnek az emeletes KISS motorvonatok, amelyek sokkal megbízhatóbbak lesznek, mint az elhasználódott mozdonyok, tisztábbak és nagyobb kapacitásuk lesz mint most.