Három Zwack-generáció inspirálta az UNICUM és az UNICUM Szilva új designját

Gasztro

A Zwack-család számára mindig nagyon fontosak voltak a hagyományok, és ezek a családi értékek generációról generációra öröklődőtek. Tiszteletben tartva az ikonikus palackformát és méltó emléket állítva az család felmenőinek, az Unicum és Unicum Szilva csomagolása a múltból építkezve újult meg, de 21. századi formában.


Az UNICUM márkától elválaszthatatlan a megalkotása óta titkos recept, a Zwack család generációkon
átívelő gyógynövény szakértelme, csakúgy, mint a folyamatos megújulás és innováció. Ezek jelentik a
márka és a cég alapértékeit kihatva évtizedes kapcsolataikra az Unicum tölgyfahordóit ápoló
kádármestereikkel, és a gyógynövénylikőrt generációk óta a dunaharaszti gyár palackozójába szállító
cégükkel is. A tradíciók tisztelete mellett ugyanakkor a jövőt is mindig szem előtt kell tartani, éppen
ezért a márka kiemelten fontosnak tartja a környezet védelmét, az erőforrások hatékony
kihasználását, valamint a helyi közösség támogatását.

A megújuláshoz egy ilyen nagymúltú márka esetében a gazdag történelem mindig kiapadhatatlan
inspirációforrás. A családi cégnél tíz év után érezték úgy, hogy a jelenlegi csomagolás megérett az
újításra. A cél nem egy drasztikus változtatás volt, hanem a mai trendeknek megfelelő frissítés
merítve az elmúlt száz év legendás elemeiből, amelynek köszönhetően most három Zwack generáció
munkássága köszön vissza a palackokon.

Az Unicumnál a legfeltűnőbb újítás a palacknyakon látható, ami a ’40-es évek csomagolását
megidézve ismét fehér alapszínű lett, ez a nagyapa, Zwack János nevéhez köthető. A letisztultabb
körcímkével a ’20-as évekből származó Unicum palackoknak, valamint a megálmodójának, Zwack
Lajosnak, a dédnagyapának állítottak emléket. Megnőtt a keresztábrázolás mérete, illetve frissült a
piros szín is: mélyebb, elegáns bordó árnyalatot kapott. A dupla arany körvonal elhagyásával a fehér
szín itt is dominánsabbá vált.

Az Unicum Szilva esetében is hasonló változtatások mentek végbe. Frissült a címkén a különleges
gyártástechnológiát megjelenítő szilva és tölgyfahordó ábrázolása, valamint az Unicum körcímkéjére
reflektálva az új logó arany körvonalat kapott. A palack nyakán lévő keresztikon mérete megnőtt, ami
még jobban erősíti az Unicum márkához tartozást. A kupak új uralkodó színe a bordó lett, amelyre
arany alnyomatként került rá az „aszaltszilva-ágyon, tölgyfahordóban érlelve” felirat. Összességében
a történelmi külsőjegyek mai megjelenésükben egy letisztultabb, egységesebb dizájnt
eredményeztek.

„Több ötletünk is volt és számos módosítási kör zajlott le az elmúlt fél évben, mire sikerült
tökéletesítenünk a csomagolást. Azt hiszem, most már kijelenthetem, hogy megérte. Számomra
személyesen is sokat jelent, hogy régi és legendás elemek éledtek újjá 21. századi formában az
Unicum és Unicum Szilva csomagolásán. Remélem, az új, letisztultabb összhatás a fogyasztóink
tetszését is elnyeri majd.” – mondta Zwack Sándor, a 6. generáció képviselője, akinek kézjegye a
palackok nyakán is megjelenik ezentúl.

A dizájnfrissítéssel a régi Unicum palackok elemeinek visszaidézésén túl a mai elvárásoknak kíván
megfelelni a márka. A színek és az ikonok következetes használatából fakadó letisztultságot erősíti,
hogy továbbra is csak a legfontosabb termékjellemzők jelennek meg a palackokon.
A fogyasztók májustól találkozhatnak a boltokban a megújult Unicum és Unicum Szilva palackokkal,
mely változás valamennyi kiszerelést érinti.

 

Forrás:  www.well.hu, Sajtóközlemény